Nieuwsbrief
NIEUWSBRIEF VAN UW HUISARTS
Beste patiënten,
De zorg doen we samen!
De druk op de huisartsenzorg is erg groot.
Er is meer vraag van patiënten en er is tekort aan personeel.
Het lukt niet meer om iedereen binnen een week een afspraak te geven.
Om u goed te helpen, moeten we dingen veranderen.
Dit zijn veranderingen die nodig zijn:
1.Voor SPOED zijn wij altijd bereikbaar. Dan zullen we u altijd helpen.
U drukt bij LEVENSBEDREIGENDE SPOED op de 1.
2. Voor een afspraak die niet deze week hoeft, gebruik dan het patiënten portaal voor het maken van een afspraak (zie website).Op thuisarts.nl en op moetiknaardedokter.nl staan veel adviezen en uitleg.
3. De assistente stelt vragen om in te schatten wanneer u ingepland moet worden.
Dit kan niet meer altijd op uw tijd van voorkeur en ook niet altijd in dezelfde week.
4. Heeft u vragen aan de assistente/dokter die niet acuut zijn, kijk dan of u een e-consult via het patiëntenportaal kan sturen.
Deze vragen worden binnen 3 werkdagen beantwoord.
5. Een recept aanvragen gaat via de receptenlijn of via het patiëntenportaal, in plaats van via de assistente.
Mocht het voor u niet mogelijk zijn om gebruik te maken van de receptenlijn of patiëntenportaal, dan kan dit bij uitzondering via de assistente.
6. U belt alleen tussen 08.00 uur en 11.00 uur om een afspraak te maken.
In de middag zijn wij alleen bereikbaar voor het opvragen van uitslagen en voor terugkoppeling van adviezen door de assistente.
Uiteraard zijn wij in de middag wel bereikbaar voor SPOED, die echt niet tot de volgende dag kan wachten.
7. Wij zullen ons zoveel mogelijk met huisartsentaken bezighouden en taken die niet bij ons horen (terug)verwijzen naar de betreffende instantie of hulp.
Wij hopen op uw begrip en medewerking.
Met gezonde groet,
Gezondheidscentrum Medisena